29.04.2010 | A
Marketing iz zasede pred SP

V obdobju pred SP sta na nogometnem trgu sponzorskih in licenčnih pravic dva osnovna nosilca pravic – glede SP 2010 kot dogodka je to FIFA, glede slovenske nogometne reprezentance pa NZS.

Klasične sponzorske pravice do reprezentance, kamor spada tudi komercialna uporaba članov slovenske reprezentance in njihove podobe, imajo Hypo Group Alpe Adria, Nike, Telekom Slovenije, Adriatic Slovenica, Pivovarna Union, Bayer, Hervis, Kompas, Športna loterija, Coca-Cola, Ledo, Mobitel, Sportina in Butan plin. Od omenjenih je samo Coca-Cola sponzor tudi FIFA SP in se tako lahko povezuje z dogodkom, podeljuje vstopnice v nagradnih igrah, prisotna bo na prizoriščih v JAR ipd.

NZS precej dosledno ukrepa proti podjetjem, ki kršijo pravice do intelektualne lastnine NZS ali na nelojalen način skušajo ustvariti vtis sponzorjev reprezentance. Prve prijave inšpekciji in tožbeni zahtevki zaradi kršenja pravic do uporabe podobe reprezentance v komercialne namene so bili podani že v mesecu februarju. Sponzorji se tako zavedajo, da sodelujejo z organizacijo, NZS, ki bo ščitila njihove pridobljene pravice, najbolj resno prav na konkurenčnih poljih, iz katerih izhajajo posamezni sponzorji reprezentance.

V času pred svetovnim prvenstvom je t.i. ambush marketing še najbolj skoncentriran okrog nagradnih iger, ki kot nagrado ponujajo ogled tekem na SP. Pri tem se krši pravilo FIFA-e, ki ne dopušča uporabe vstopnic v komercialne namene. Druga pogosta kršitev pravic FIFA-e se tiče komercialne uporabe imena dogodka, ki je zaščiteno v vseh formulacijah in jezikih. NZS sicer ni pooblaščena za ukrepanje v primeru zlorabe pravic FIFA-e, prav tako ni seznanjena, ali in kako bo svetovna nogometna organizacija ukrepala na slovenskem trgu. Drži pa kot pribito, da porabniki ločijo zrno od plev, torej tiste blagovne znamke, ki s svojimi vložki podpirajo uspehe nogometne reprezentance, od tistih, ki nogometu samo jemljejo in ničesar ne vračajo v razvoj najbolj popularnega športa na svetu.

Tekst: NZS/US
Foto: NZS

SORODNE NOVICE

  • 01.12.2023 | A
    Euro 2024: Prednostna obravnava za slovenske navijače
    Nogometna zveza Slovenije svojim navijačem zagotavlja prednostno obravnavo pri nakupu vstopnic za tekme slovenske nogometne reprezentance v sklopu Eura 2024. Ključen podatek, ki slovenskim navijačem zagotavlja prednostno obravnavo pri žrebu, je EMŠO številka, ki jo je nujno potrebno vnesti v polje, kjer je predvidena številka ID osebnega dokumenta (Passport/ID number).
  • 01.12.2023 | A
    Razpis za odprto delovno mesto Strokovni sodelavec za trenerska usposabljanja
    Iščemo osebo, ki je pozitivno naravnana, samoiniciativna, komunikativna, odgovorna, timsko usmerjena, ima primeren odnos do sodelavcev in ostalih deležnikov, predvsem pa odgovoren odnos do kakovosti dela.
  • 30.11.2023 | A
    EURO 2024: Vse o vstopnicah na enem mestu
    Slovenska nogometna reprezentanca bo 2. decembra dobila nasprotnike, s katerimi se bo pomerila v sklopu skupinskega dela Eura 2024. Vzporedno z žrebom bo stekla tudi prva faza prodaje vstopnic za nogometni spektakel, kjer bo za slovenske navijače na voljo 10.000 vstopnic za posamično tekmo slovenske nogometne reprezentance v skupinskem delu prvenstva.
  • 30.11.2023 | A
    Slovenska nogometna reprezentanca bo v soboto dobila tekmece za Euro 2024
    Slovenska nogometna reprezentanca bo v soboto dobila tekmece za evropsko prvenstvo 2024. Evropska nogometna zveza Uefa bo žreb skupin izvedla ob 18. uri v Hamburgu, enem od desetih nemških mest, ki bodo gostila tekme EP med 14. junijem in 14. julijem prihodnje leto.
  • 27.11.2023 | A
    Slovenija leto evropskega prvenstva začenja v ZDA
    Slovenska nogometna reprezentanca bo 20. januarja 2024 odigrala pripravljalno tekmo proti ekipi ZDA na stadionu Toyota Field v San Antoniu. Tekma bo za slovensko reprezentanco odlična priložnost za pripravo na leto, v katerem bo Slovenija ponovno zaigrala na prvenstvu najboljših Stare celine.
  • 23.11.2023 | A
    EURO 2024: Vstopnice za slovenske navijače v prodaji od 1. decembra
    Po uvrstitvi slovenske nogometne reprezentance na Euro 2024 evforija med navijači ne popušča. Številni že pogledujejo proti junijskemu spektaklu v Nemčiji, kjer bo za slovenske navijače na voljo 10.000 vstopnic za posamično tekmo slovenske nogometne reprezentance v skupinskem delu prvenstva.
  • 22.11.2023 | A
    Mijatović: Verjel sem v to generacijo
    Slovenska nogometna reprezentanca je z uvrstitvijo na Euro 2024 dosegla zastavljeni cilj izpred začetka kvalifikacij, kar je razveselilo predsednika Nogometne zveze Slovenije Radenka Mijatovića, ki je verjel v to generacijo nogometašev od samega začetka.
  • 21.11.2023 | A
    Kek po preboju na evropsko prvenstvo: Slovenija je spet dihala kot eno
    Po zadnji kvalifikacijski tekmi za nogometno evropsko prvenstvo 2024, na kateri je Slovenija danes v Stožicah premagala Kazahstan in se uvrstila na Euro 2024, je selektor Matjaž Kek poudaril, da morajo biti v ospredju nogometaši, ki so si res zaslužili ta velik dosežek.
  • 21.11.2023 | A
    Hvala, navijači - slavje se nadaljuje na Kongresnem trgu
    Nogometna reprezentanca Slovenije je z uvrstitvijo na evropsko prvenstvo 2024 poskrbela za novo evforijo med navijači, primerljivo s tistimi ob prebojih na velika tekmovanja v preteklosti. Reprezentanti so se v družbi navijačev veselili že po tekmi, slavje pa se ob 16. uri nadaljuje na Kongresnem trgu.
  • 21.11.2023 | A
    Navijaj ponosno za Slovenijo
    Naša srca so družno utripala za reprezentante Slovenije, ki se je v odločilnem obračunu s Kazahstanom uvrstila na evropsko prvenstvo 2024.

DELI NA